Blog | Edenred Greece

Ο προσανατολισμός προς τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευθύνη

Written by Edenred Team | 05/05/2025

Η βιωσιμότητα αποτελεί κεντρικό πυλώνα ανάπτυξης για πολλές εταιρείες. Πώς τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα διαμορφώνουν το επιχειρηματικό μέλλον;

Μία από τις μέγα-τάσεις των τελευταίων ετών που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα σήμερα είναι το ενδιαφέρον καταναλωτών και επενδυτών γύρω από τα περιβαλλοντικά και τα κοινωνικά ζητήματα. Αυτός είναι και ο λόγος που πλήθος εταιρειών προβαίνει σε αναδιαρθρώσεις με σκοπό την υλοποίηση πλάνων βιώσιμης ανάπτυξης.

Παρακάτω θα δούμε κάποιες από τις στρατηγικές αποφάσεις που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη.

Πράσινες δεξιότητες

Πολλές εταιρείες επενδύουν σημαντικά κεφάλαια και συνεργάζονται με φορείς και ειδικούς, ώστε να εκπαιδεύσουν το σύνολο του προσωπικού τους πάνω σε ζητήματα που σχετίζονται με τις περιβαλλοντικές προκλήσεις και τη βιώσιμη ανάπτυξη

Με αυτό τον τρόπο εισάγουν ενεργά μία «πράσινη» κουλτούρα εντός του οργανισμού και προσβλέπουν στη μακροπρόθεσμη υλοποίηση έργων, τα οποία θα μειώσουν ρύπους και προωθούν την ανακύκλωση/ επαναχρησιμοποίηση.

CSR ενέργειες

Κάθε εταιρεία αποτελεί μέρος της ευρύτερης κοινωνίας. Αυτό σημαίνει πως έχει ενεργό ρόλο στην εξέλιξή της, αλλά και τη δυνατότητα να συμβάλει προς τη βελτίωση ή τη διόρθωση καταστάσεων

Οι δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης αποτελούν ολοκληρωμένα projects, μέσω των οποίων η εκάστοτε επιχείρηση παρέχει οικονομική ή υλική στήριξη σε μία ομάδα ή μία κοινότητα. Ως ενέργειες χαρακτηρίζονται για την εξαιρετική τους στόχευση και το θετικό impact.

Μπορεί να είναι μακροχρόνιες, όπως για παράδειγμα η τακτική ενίσχυση μίας ΜΚΟ για ευπαθείς ομάδες, αλλά και έκτακτες, δηλαδή να συνδέονται και με τις εκάστοτε προκλήσεις που μπορεί να αναδυθούν, όπως η αναστροφή των συνεπειών μίας φυσικής καταστροφής.

DEI

Πρόκειται για τα αρχικά των λέξεων Diversity, Equity και Inclusion, τα οποία συναποτελούν το αξιακό πλαίσιο της συμπερίληψης. 

Οι εταιρείες αναδιαμορφώνουν τους κανόνες τους, σπάνε τα στερεότυπα και εργάζονται δυναμικά για την κοινωνική δικαιοσύνη

Αυτό δεν σημαίνει μόνο περισσότερες προσλήψεις εκπροσώπων μειονοτήτων, αλλά παράλληλα εκπαιδεύσεις στο προσωπικό, νέα γλωσσικά πρωτόκολλα και αλλαγές που φτάνουν πολλές φορές μέχρι και στον ανασχεδιασμό του ίδιου του brand.

Μείωση ανθρακικού αποτυπώματος

Η αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής, η βελτιστοποίηση συστημάτων, η εμπλοκή της τεχνητής νοημοσύνης και η δημιουργία μονάδων αυτοπαραγωγής, όπως για παράδειγμα η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στοχεύουν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. 

Λιγότερη ενέργεια σημαίνει αυτόματα και μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, άρα και καθαρότερο περιβάλλον. Με αυτό τον τρόπο οι εταιρείες μπαίνουν ενεργά στο παιχνίδι της διαμόρφωσης του αύριο και παίρνουν θέση στο ζήτημα της κλιματικής κρίσης.

Μείωση κατανάλωσης πόρων

Μέρος της βιωσιμότητας είναι ο μετασχηματισμός της παραγωγής. Έτσι, γίνονται τακτικές επενδύσεις με στόχο να μειωθούν οι φυσικοί πόροι που καταναλώνονται, όπως το νερό, καθώς επίσης και να αξιοποιηθούν τα διάφορα μη εμπορικά εκμεταλλεύσιμα υπό-παράγωγα για ενέργεια.

Διαφάνεια στους προμηθευτές

Για τα καταναλωτικά κοινά των Millennials και της Gen-Z, σημαντικό ρόλο παίζει ο τρόπος με τον οποίο παράχθηκε ένα προϊόν. 

Έτσι, οι εταιρείες επιλέγουν προμηθευτές που ακολουθούν καλές και «πράσινες» πρακτικές

Με αυτό τον τρόπο τα αγαθά τους γίνονται πιο ηθικά και οι καταναλωτές γνωρίζουν περισσότερα για το αγαπημένο τους brand.