Διατροφή και εργασία!

man_eating_salad_308x230.jpg

Η διατροφή δεν επηρεάζει μονάχα την εμφάνισή μας, αλλά και την απόδοσή μας στην εργασία μας. Η σωστή διατροφή μπορεί να μας κάνει πιο αποδοτικούς, ενώ η κακή διατροφή μπορεί να μας επηρεάσει αρνητικά. Οι περισσότεροι από τους εργαζομένους περνούν πολλές ώρες στο χώρο εργασίας τους, με αποτέλεσμα να φεύγουν συνήθως νωρίς το πρωί από το σπίτι τους και να επιστρέφουν αργά το απόγευμα ή και το βράδυ. Πολλοί, λοιπόν, καταφεύγουν σε διατροφικές λύσεις που επιδρούν αρνητικά στην υγεία τους, όπως είναι τα έτοιμα snacks τα οποία έχουν υψηλή θερμιδική και χαμηλή διατροφική αξία.

Επιπλέον, ο ανταγωνισμός που επικρατεί συνήθως στο χώρο της εργασίας, αυξάνει το στρες και το άγχος για μεγαλύτερη απόδοση, με αποτέλεσμα το άτομο να είναι πιο επιρρεπές στην κατανάλωση έτοιμου φαγητού και στη μειωμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών Επίσης, τα κυλικεία των περισσότερων εταιριών περιέχουν τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε λίπη, αλάτι και ζάχαρη (π.χ. τυρόπιτες, πίτσες, κρουασάν, μπισκότα, τσιπς κ.α.). Πολλοί όμως είναι και οι εργαζόμενοι με ακατάστατα ωράρια, οι οποίοι φαίνεται να

είναι περισσότερο επιρρεπείς σε κατανάλωση λάθος τροφίμων με αποτέλεσμα αυξημένο κίνδυνο για εμφάνιση γαστρεντερικών και πεπτικών προβλημάτων αλλά και παχυσαρκίας.

office.jpg

 

Ποια είναι τα οφέλη της σωστής διατροφής στο χώρο εργασίας:

  • Προσφέρει την απαιτούμενη ενέργεια στον οργανισμό
  • Βοηθά στη διαχείριση του στρες της εργασίας
  • Βοηθά στην ικανότητα συγκέντρωσης
  • Καταπολεμά την κόπωση
  • Βοηθά στην καλύτερη μνημονική λειτουργία
  • Βελτιώνει τη νοητική οξύτητα και οδηγεί σε καλύτερη απόδοση
  • Αυξάνει την πνευματική εγρήγορση
  • Βοηθά στον έλεγχο του βάρους

 

Η κακή διατροφή μπορεί να οδηγήσει σε:

  • Αίσθημα κόπωσης
  • Εκνευρισμό
  • Δυσθυμία και γενικότερα κακή διάθεση

Συχνά διατροφικά σφάλματα:

  • Παράλειψη του πρωινού
  • Αποφυγή ενδιάμεσων υγιεινών μικρο-γευμάτων
  • Βλαβερό ‘τσιμπολόγημα’
  • Παραγγελία έτοιμου φαγητού
  • Ανεπαρκής ενυδάτωση του οργανισμού
banana.jpg

Προτεινόμενες και απλές λύσεις: 

  • Ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό
  • Κατανάλωση φρούτων και λαχανικών
  • Ένα υγιεινό μικρογεύμα από το σπίτι μας (π.χ. ένα τοστ ή αραβική με τυρί ή με τόνο, ντομάτα, μαρούλι, σπιτική πίτα, γιαούρτι με λίγα λιπαρά, φρούτα)
  • Αφιέρωση του απαιτούμενου χρόνου στην προετοιμασία ενός υγιεινού σπιτικού γεύματος, προκειμένου να μην καταφεύγουμε στη λύση της παραγγελίας έτοιμου φαγητού στο γραφείο ή στο σπίτι
  • Συνεχής ενυδάτωση του οργανισμού μας με νερό
  • Συστηματική σωματική άσκηση, ειδικά για τα άτομα που διάγουν καθιστική ζωή
  • Διαχείριση του στρες της καθημερινότητας

Όλοι θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η διατροφή μας θα πρέπει να είναι τέτοια έτσι ώστε να προάγει την υγεία και την ευεξία και όχι να επιδρά αρνητικά σε αυτή!

Ας δούμε κάποιες ιδέες για απλή και υγιεινή διατροφή στη δουλειά:

ΕΛΑΦΡΙΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

Μια μερίδα σπιτική πίτα (πχ.σπανακόπιτα)

½  στήθος κοτόπουλο ή φιλέτο γαλοπούλας ριγανάτο σε φετάκια με σαλάτα εποχής, 1 κοφτή κουτ.λάδι και 3-4  κουταλιές καλαμπόκι βραστό

Μία αραβική πίτα με 2 φέτες τυρί, 2 φέτες γαλοπούλα βραστή, λαχανικά (πχ. μαρούλι, τομάτα) και λίγο ελαιόλαδο

Μια ντομάτα, ένας Κρητικός ντάκος, ένα κομμάτι άπαχο λευκό τυρί, κάππαρη και 1 κουτ. ελαιόλαδο

Ένα σάντουιτς με ψωμί ολικής, λαχανικά (πχ. σε φέτες ψητό κολοκυθάκι, πιπεριές, μελιτζάνες) και τυρί σε φέτες  ή με 1-2  κομμάτι τόνο και 1 κουταλιά μουστάρδα ή με  1 αυγό, 2 φέτες τυρί και 2-3 φέτες τομάτα-μαρούλι

Ένα αυγό βραστό με 2 δάκτυλα κασέρι, 1 ντομάτα και 1 παξιμάδι κρίθινο

Ένα κουλούρι Θες/νίκης με 1 κεσεδάκι γιαούρτι 2% και 1 φρούτο