Αναζητείς την προσωπική βελτίωση στο εργασιακό περιβάλλον; Μάθε πώς η αυτοδιαχείριση μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητά σου, αλλά και να μειώσει το στρες.
Καθημερινά εξελισσόμαστε μέσα από τα βιώματα και τις εμπειρίες μας. Το πεδίο της εργασίας, όμως, είναι αρκετά πιο απαιτητικό και εκεί πολλές φορές καλούμαστε να αναπτύξουμε νέες δεξιότητες. Μία από αυτές είναι η αυτοδιαχείριση (self-management), η οποία μπορεί να καταστεί το «κλειδί» για την ανέλιξή μας μέσα σε ένα εταιρικό περιβάλλον.
Τι είναι η αυτοδιαχείριση;
Πρόκειται για ένα soft skill, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στο άτομο να ελέγχει τις εκάστοτε συμπεριφορές, σκέψεις και συναισθήματα με έναν τέτοιον τρόπο ώστε να πετυχαίνει τους στόχους του και να είναι πιο παραγωγικό.
Η αυτοδιαχείριση εμπεριέχει στοιχεία αυτοελέγχου και αυτοπεριορισμού, οπότε και πολλές φορές μπορεί να συγχέεται λεκτικά, κυρίως όταν την εντοπίζουμε σε άλλα άτομα. Αυτό που την κάνει ξεχωριστή ως δεξιότητα είναι πως το άτομο που την έχει καλλιεργήσει είναι ικανό να διαχειριστεί αποτελεσματικά καταστάσεις, να κατανοήσει την ευθύνη του και να νιώσει την πληρότητα μέσα από τις δεσμεύσεις που φέρει εις πέρας.
Γιατί είναι σημαντικό να επενδύσεις στην αυτοδιαχείριση;
Υπάρχουν δύο κύριοι λόγοι.
Ο πρώτος είναι ο τρόπος με τον οποίο θα σε βλέπουν οι άλλοι. Σκέψου πόσες φορές θαύμασες ένα άτομο για την ψυχραιμία του ή την ικανότητά του να συνεχίσει να εργάζεται προς τη σωστή κατεύθυνση παρά την όποια αντιξοότητα ενός project. Αυτό που τον κατέστησε ως πρότυπο στα μάτια σου ήταν ο υψηλός βαθμός αυτοδιαχείρισης που είχε πετύχει.
Ο δεύτερος λόγος είναι η ικανοποίηση και τα οφέλη από την προσωπική βελτίωση. Επιπλέον, θα αποκτήσεις σταδιακά και μία διαφορετική αντίληψη για τον κόσμο και το ευρύτερο περιβάλλον σου.
Ας δούμε μερικούς τρόπους για να ξεκινήσεις να αυξάνεις την ικανότητα της αυτοδιαχείρισης:
Κατανόησε τον ρόλο σου σε έναν οργανισμό
Προσπάθησε να δεις σε μεγαλύτερο βάθος ποια είναι η θέση σου, αλλά και οι ευθύνες σου σε ένα εργασιακό περιβάλλον. Το πώς οι επιλογές σου έχουν αντίκτυπο, αλλά και το ποιες είναι οι ευθύνες που φέρει ο κάθε τίτλος εργασίας.
Ευθυγραμμίσου με τους στόχους σου
Κάθε στόχος μπορεί να επιτευχθεί με μικρά και σταθερά βήματα. Αυτό δεν θα το καταφέρεις πάντα μόνος σου, αλλά πολλές φορές μέσα από την ομαδική εργασία. Δες πώς κάθε στοιχείο και πρόσωπο μπορούν να συνδυαστούν και να σε οδηγήσουν στον στόχο σου.
Σκέψου στρατηγικά
Κατανόησε μία κατάσταση, ανάλυσέ τη, θέσε προτεραιότητες, σχεδίασε βήματα και εκτέλεσε τα. Αυτός είναι ο στρατηγικός τρόπος σκέψης. Ακόμα και αν παρεκκλίνεις κάποια στιγμή, μπες στη διαδικασία αναθεώρησης του πλάνου, αλλά ποτέ αλλαγής του στόχου.
Ερμήνευσε και περιόρισε τα συναισθήματά σου
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που νιώθεις κάτι. Αν μπορέσεις να δώσεις μία απάντηση, τότε έχεις καταφέρει να ξεπεράσεις το «πάθος» με τον «λόγο». Με αυτό τον τρόπο μπορείς να παίρνεις αποφάσεις πιο ψύχραιμα και να έχεις πιο σταθερή πορεία σε κάθε διαπραγμάτευση.