Η δύναμη του small talk στη δουλειά

Το small talk αποτελεί ένα πανίσχυρο εργαλείο για την οικοδόμηση ουσιαστικών και σταθερών σχέσεων με τους συναδέλφους μας. Πώς μπορούμε να το αξιοποιήσουμε;

Το small talk αποτελεί ένα πανίσχυρο εργαλείο για την οικοδόμηση ουσιαστικών και σταθερών σχέσεων με τους συναδέλφους μας. Πώς μπορούμε να το αξιοποιήσουμε;

Η «ψιλή κουβέντα» είναι χαρακτηριστικό σε κάθε χώρο εργασίας. Άλλοτε γίνεται insightful και άλλοτε ο τρόπος για να περάσει πιο ευχάριστα η ώρα. Φυσικά, δεν πρέπει να θεωρούμε δεδομένο πως το small talk είναι κάτι που το αντέχουν όλοι οι άνθρωποι, καθώς κάποιοι μπορεί να το βρίσκουν κουραστικό.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, το small talk είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο, όχι μόνο για κοινωνικοποίηση, αλλά και βελτίωση των εργασιακών μας σχέσεων.


Γιατί είναι σημαντικό και πρέπει να συμμετέχεις;

Μέσω του small talk, οι άνθρωποι εντοπίζουν κοινά ή διαφορές και σταδιακά δημιουργούν βαθύτερες συνδέσεις. Όσο ανιαρό και αν σου φαίνεται, ο ρόλος του είναι σημαντικός για το bonding των ομάδων.

Πρόκειται για μία ήπια διαδικασία κοινωνικοποίησης που κινείται -αρχικά- σε ασφαλείς θεματικές και αποκαλύπτει τα όρια όσων συμμετέχουν. Με τον καιρό, το small talk φέρνει τα άτομα όλο και πιο κοντά με αποτέλεσμα να δημιουργούν δεσμούς φιλίας χωρίς να το καταλάβουν.

Έτσι, ένας βασικός λόγος για να κάνεις join ή ακόμα και να το επιδιώξεις είναι πως θα αποκτήσεις νέους φίλους.


Εμπιστοσύνη ανάμεσα στους συναδέλφους

Η συνεργασία ανάμεσα σε άτομα που γνωρίζονται και τρέφουν αμοιβαία εκτίμηση αυτομάτως εξασφαλίζει την εμπιστοσύνη.

Είναι διαφορετικό -και πολλές φορές πιο κουραστικό ψυχικά- το να δουλεύουμε με κάποιον που τον θεωρούμε απόμακρο ή μυστηριώδη. Αυτή η απουσία βαθύτερου δεσμού μάς οδηγεί συχνά στο να είμαστε τυπικοί και πάντα να διατηρούμε μία απόσταση, καθώς δεν νιώθουμε άνετα μαζί με τον συνάδελφό μας. Είναι φυσικό να δυσκολευόμαστε να το θεωρήσουμε σπίτι μας ένα γραφείο γεμάτο απόμακρα άτομα.

Στις ομάδες η εμπιστοσύνη είναι το κλειδί της επιτυχίας και αυτή που μας βοηθά να ενισχύσουμε την ενσυναίσθησή μας.


Κάνοντας mastering την τέχνη του small talk

Η αλήθεια είναι πως ο κάθε άνθρωπος έχει εντελώς διαφορετικά social skills. Για κάποιους είναι πανεύκολο να πιάσουν συζήτηση από το πουθενά και για κάποιους άλλους χρειάζεται χρόνος γνωριμίας. Εάν θες να ενισχύσεις τις εργασιακές σου σχέσεις, τότε θα πρέπει να είσαι έτοιμος να ξεπεράσεις κάθε κοινωνικό άγχος και να συμμετέχεις ενεργά στις συζητήσεις που γίνονται στο γραφείο.

Αν δεν ξέρεις τι να πεις, απλά παρακολούθησε τα ενδιαφέροντα των συναδέλφων σου και προσπάθησε να πιαστείς από τις μεταβάσεις τους.

Για παράδειγμα, θα είναι awkward να μιλούν για αθλητικά ή μαγειρική και εσύ out of the blue να πετάξεις μία ατάκα για τον καιρό. Προσπάθησε να καταλάβεις πότε είναι το σωστό timing για να φέρεις τη συζήτηση εκεί που μπορείς να εμπλακείς κι εσύ.


Τι να προσέξεις

Το small talk πολλές φορές οδηγεί σε κουτσομπολιό. Δεν είναι κακό, όμως αν κάποια πληροφορία δεν θες να την μάθει όλο το γραφείο, τότε απέφυγε να την αποκαλύψεις στους συναδέλφους με τους οποίους προσπαθείς να δημιουργήσεις ισχυρότερους δεσμούς.

Είναι σημαντικό να διατηρήσεις τις ισορροπίες ώστε κάποια πράγματα να μην γίνουν cringe ή σε φέρουν σε δύσκολη θέση ως αστεία στο μέλλον. Πολλές φορές το χιούμορ των άλλων που γίνεται για να μας χαλαρώσει, μπορεί εν τέλει να έχει αντίθετο αποτέλεσμα καθώς νιώθουμε πως μας πληγώνει.