Τα 5 βασικά σημεία που οι σύγχρονοι managers πρέπει να κατακτήσουν για να ηγηθούν με επιτυχία στην ομάδα τους

Οι απαραίτητες στρατηγικές και βασικά σημεία που πρέπει να υιοθετήσει κάθε σύγχρονος manager για να προωθήσει την επιτυχία της ομάδας και της επιχείρησής του.

Οι απαραίτητες στρατηγικές και βασικά σημεία που πρέπει να υιοθετήσει κάθε σύγχρονος manager για να προωθήσει την επιτυχία της ομάδας και της επιχείρησής του.

Οι managers λειτουργούν όπως ένας εγκέφαλος. Καθοδηγούν την ομάδα τους, επιλύουν σύνθετα προβλήματα, σχεδιάζουν τα επόμενα βήματα και συντονίζουν όσα χρειάζονται, ώστε κάθε project να μπορέσει να ολοκληρωθεί με επιτυχία. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να αναπτύξει διοικητικά, οργανωτικά και επικοινωνιακά skills, ώστε να μπορεί να διαχειριστεί τόσο την ομάδα όσο και κάθε αστάθμητο παράγοντα που ενδεχομένως θα προκύψει.

Ας δούμε, λοιπόν, τις 5 βασικές δεξιότητες που ένας σύγχρονος manager θα πρέπει να καλλιεργήσει:


Την ικανότητα να εμπνέει

Ένας manager θα πρέπει να είναι πηγή έμπνευσης, ενεργοποιώντας θετικά συναισθήματα και τη φαντασία των ανθρώπων γύρω του με τις υψηλές προσδοκίες του. Τα λόγια του θα πρέπει να λειτουργούν ως κάλεσμα στην ομάδα του να προετοιμαστεί και να τον ακολουθήσει. Οι άνθρωποι που πιστεύουν σε ένα όραμα ή έναν σκοπό δεν εργάζονται μόνο πιο αποδοτικά, αλλά αντλούν και τεράστια ικανοποίηση από τη δουλειά τους.


Την ειλικρίνεια και την ακεραιότητα

Ένας manager θα πρέπει να έχει τον σεβασμό των εργαζόμενων του και όχι τον φόβο τους. Ο σεβασμός, όμως, είναι κάτι που κερδίζεται σε βάθος χρόνου και μέσα από πράξεις. Η ειλικρίνεια, η διαφάνεια, αλλά και η ακεραιότητα στη λήψη κάθε απόφασης είναι αυτά τα τρία στοιχεία με τα οποία πρέπει να ενεργεί κάθε σύγχρονος manager. Στο τέλος της ημέρας και αυτός κρίνεται στα μάτια των εργαζόμενων.


Τη δυνατότητα να δίνει λύσεις

Συχνά ένας manager έχει να αντιμετωπίσει μία ομάδα που είτε χρειάζεται καθοδήγηση είτε μένει σιωπηλή και βουλιάζει σε ένα πρόβλημα. Εκεί ο ρόλος του ηγέτη δεν είναι να επικρίνει ή να επιβάλλει την ανάγκη για ανούσιες υπερωρίες, αλλά να βρει μία ουσιαστική λύση. Αυτό σημαίνει εστίαση στο πρόβλημα, ανάλυση, σκέψη και αποτίμηση ενός πλάνου εξόδου από αυτό με ξεκάθαρα βήματα για το κάθε μέλος της ομάδας. Όταν οι άνθρωποι γνωρίζουν πως ο manager τους έχει τη λύση, θα απευθυνθούν σε αυτόν για κάθε πρόβλημα.


Την ουσιαστική επικοινωνία

Πολλές φορές το πρόβλημα των ομάδων δεν βρίσκεται στα projects ή στα άτομα, αλλά στην έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ των μελών. Ένας από τους βασικότερους ρόλους των managers είναι η θέσπιση μίας πλατφόρμας επικοινωνίας ανάμεσα σε όλους τους εργαζόμενους. Η ισχυρή διαπροσωπική επικοινωνία, αλλά και το σύστημα με το οποίο μεταφέρονται μηνύματα και tasks είναι ζωτικό κομμάτι της δουλειάς ενός ηγέτη. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγονται τα communication breakdowns και η ομάδα μπορεί να συντονίζεται καλύτερα.


Τη συνεργασία με όλα τα μέλη της ομάδας

Μία διοικητική θέση δεν μπορεί να δημιουργεί αποστάσεις από τα day-to-day ζητήματα. Απαιτεί τη στενή και με σεβασμό συνεργασία με όλα τα μέλη της ομάδας, διαχέοντας μια κουλτούρα συμμετοχικότητας και εργασιακής αλληλεγγύης. Συντονισμός, κατεύθυνση και ναι, μερικές φορές αντίστοιχα «βουτιά» στο πρόβλημα με σηκωμένα μανίκια. Το τελευταίο πράγμα που χρειάζονται οι εργαζόμενοι είναι το micro-management από κάποιον που απλά είναι θεατής και όχι μέρος της λύσης.